Suvereno v zahrbtne zasavske klance – Opel Mokka X TEST


Oplovega športnega terenca sem imel priložnost zapeljati ob prvih obrisih letošnje pomladi, ko so se iz narave umikale še zadnje zaplate snega. Leto je praktično naokoli, naravo je že pobelil sveži sneg, Mokka X pa se še vedno odločno dokazuje med vse številčnejšo konkurenco.

Ko je Opel leta 2012 predstavil model Mokka, je še pravočasno skočil na hitri vlak priljubljenih malih športnih terencev. Med konkurenco avtomobil ni izrazito izstopal, a je s kombinacijo preverjenih komponent in uporabnostjo postal prava uspešnica ter se izstrelil med najbolj prodajane modele v svojem segmentu.

Če je pred prenovo Mokka navduševala predvsem upokojence, je aktualni model z veliko bolj drzno zunanjostjo všečen tudi mlajšim generacijam. Kar se tiče oblike, sta ključni del prenove sprednja žarometa, ki z edinstvenim dvojnim klinastim LED podpisom pustita odličen pečat na zunanjega opazovalca. A sprednja žarometa nista pridobila le na obliki, temveč sta postala tudi pametna; več o sistemu prilagodljivih LED žarometov v naslednjem odstavku. Opazne prenove je bila deležna sprednja maska, ki se je oblikovno približala novi Astri. Avtomobil na splošno s svojo mišičasto obliko oddaja vtis trdoživega vozila.

Opel Mokka X je na voljo z žarometi AFL LED, ki z belo svetlobo učinkovito “spreminjajo noč v dan” in se samodejno prilagajo voznim situacijam. Za AFL LED žaromete je značilnih devet individualnih funkcij oziroma vzorcev osvetlitve, kot so osvetlitev v naselju, osvetlitev na podeželskih cestah in osvetlitev ustavljenega vozila, ki poskrbijo za optimalno vidljivost in obenem varčujejo z energijo.

Notranjost je z bolj prefinjenimi materiali na višjem nivoju in jo lahko enačimo z Astrino. Armatura je oblikovana okoli osempalčnega zaslona, ki je občutljiv na dotik. Glede na prejšnjo generacijo so se otresli nepregledne sredinske armature, ter jo naredili uporabniku bolj prijazno. Informacijski-zabavni sistem ima vgrajeno WiFI dostopno točko, prek katere se lahko poveže do sedem naprav. Zanimiva je povezljivost preko sistema Apple Carplay in Android Auto. Mokka X je opremljena tudi s sistemom OnStar, ki deluje tudi v slovenščini. Sistem vozniku omogoča stik z operaterjem, ki tako postane njegov osebni pomočnik na poteh (vodi do želene destinacije, rezervira hotel, poišče najbližjo bencinsko črpalko) ali pa ob neljubih dogodkih pokliče asistenco (SOS klic ob prometni nesreči). Sistem je za kupce prvo leto brezplačen, pozneje pa storitev deluje ob sklenitvi naročniškega razmerja.

Motorna ponudba Mokke X je bogatejša za en, najmočnejši bencinski motor. Novi 1,4-litrski turbo štirivaljnik zmore 103 kW, omisliti pa si ga je mogoče tudi v kombinaciji s samodejnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom. Ostanek motorizacije je že dobro preverjen: 1,6-litrski atmosferski bencinar s 85 kW ter 1,6-litrski dizel s 81-100 “kW” v kombinaciji z ročnim ali samodejnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom.

Avtomobil svojo suverenost pokaže na terenu, prav zato se je Mokka X odlično izkazala na zahrbtnih zasavskih klancih in upravičila svoje terenske ambicije. Elektronsko nadzorovan štirikolesni pogon po potrebi s pomočjo večlamelne sklopke navor in vlečno silo samodejno razporeja med sprednjo in zadnjo osjo v razmerju med 100:0 in 50:50. V osnovi so torej gnana prva kolesa, ko pa senzorji ter sistema za nadzor stabilnosti in zdrsa zaznajo pomanjkanje oprijema, se pogon od spredaj prenese še na zadnji kolesni par.

Mokka X je bil v času testa prvi spomladanski znanilec oplove poletne SUV invazije. Na trgu sta se mu pozneje pridružila še dva modela. Terensko manj izrazit, a še bolj uporaben Crossland X ter veliki Grandland X. Avtomobil se je na mojem kratkem testu izkazal. Mali SUV s svojo vsestransko uporabnostjo še vedno dokazuje, da je primeren tako za mirne upokojence, kot tudi mlajše in aktivne pare.

Tehnični podatki

Avtomobil so nam prijazno posodili pri avtohiši Avtotehna Vis in Mahkovic iz Spodnjega Loga pri Litiji. Skoči na njihovo spletno stran in preveri pestro ponudbo novih in rabljenih avtomobilov ter njihovih storitev.

Nove vsebine spremljaj na facebook in twitter ali sledi instagram profilu @slovenia_auto.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja