Porsche 356


Očetove inspiracije iz preteklosti so Ferdinanda Porscheja vodile, da je zasnoval vsestranskega športnika, ki je pričel zgodbo o uspehu proizvajalca tehnično dovršenih športnih avtomobilov. Pisalo se je leto 1948, ko je majhno improvizirano delavnico v avstrijskem mestecu Gmünd zapustil prvi Porsche 356. Dve leti je bilo potrebno, da so na nemški in avstrijski trg, večino prav premožnejšim avtomobilskim entuziastom, prodali prvo serijo petdesetih avtomobilov. Avtomobil je nato, predvsem zaradi odlične aerodinamike, voznih lastnosti in odlične kvalitete izdelave, pridobival na priljubljenosti na obeh straneh Atlantika. Dodatno olje na ogenj je leta 1951 prilila zmaga na legendarni dirki v francoskem Le Mansu. Zaradi povečanega števila naročil so proizvodnjo preseliti v nemški Zuffenhausen pri Stuttgartu. Tam se je proizvodnja nadaljevala vse do leta 1965, ko ga je nadomestila prva generacija legendarnega Porsche 911. Skupaj so v različnih karoserijskih različicah izdelali 78.000 enot.

Porschejevi inženirji so dodobra izkoristili motor, ki je bil prvotno namenjen ljudskemu med ljudskimi Volkswagen Beetle. Zračno hlajenemu štirivaljnemu motorju, na katerega so namestili nove glave valjev, odmične gredi, ročične gredi, sesalne in izpušne kolektorje ter z uporabo dvojnih uplinjačev so več kot podvojili moč. Razpon moči avtomobila se je od začetnih 40 KM povečal vse do 130 KM ob izteku proizvodnje.

Porsche 356 danes med avtomobilskimi zbiratelji velja za dragocen primerek pestre avtomobilske zgodovine. Peščica se jih nahaja tudi v Sloveniji, dva izmed njih sem imel priložnost srečati na srečanjih oldtimerjev.

Spremljaj me na facebook in twitter ali sledi instagram profilu @slovenia_auto.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja