1959 BMW Isetta 250

V začetku petdesetih let je Renzo Rivolta, lastnik podjetja ISO SpA, ki se je primarno ukvarjalo z izdelovanjem hladilnikov, skuterjev in malih trikolesnih tovornjakov, svojima inženirjema, Ermenegildo Pretti in Pierluigi Raggi, naročil, da oblikujeta majhen avtomobil z možnostjo masovne proizvodnje. Nastal je mali avtomobil Isetta – ime izhaja iz italijanske pomanjševalnice “mali ISO”, ki ga je gnal motor izposojen pri motornem kolesu ISO moto 200.

1959 BMW Isetta 250 - Ljubljana, Slovenija

A lastnik Renzo Rivolta si je kmalu postavil nov izziv. Ker se je osredotočil na izdelavo športnega avtomobila Iso Rivolta, je hotel licenco za izdelavo nenavadnega malčka prodati naprej. Avtomobil so pred tem že sestavljali v španskih in belgijskih delavnicah, a korak več je leta 1954 naredil BMW. Bavarci niso le kupili licence, temveč so prevzeli celotno orodjarno in proizvodnjo. Avtomobil so prenovili po svojih tehničnih standardih, a obdržali prepoznavno “mehurček” obliko. BMW Isetto je poganjal enovaljni, štiritaktni motor z 10kW/13KM. Prvi bavarski malčki so se pojavili aprila 1955, proizvodnja pa se je zaključila maja leta 1955, tri leta po predstavitvi sodobnejšega BMW 700. Nemci so v vseh različicah izdelali 161.360 enot.

BMW Isetta 250, ki je bila izdelana leta 1959, je postavljena na ogled v salonu BMW A Cosmos v Ljubljani.

Spremljaj me na facebook in twitter ali sledi instagram profilu @slovenia_auto.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja