Ameriške sanje

Bilo je mirno dopoldne, ko sem dobil sporočilo: »Tadej, nas lahko pokličeš? Dobiš Mustang :)«. Srce je zaigralo od veselja. Mustanga sem v enodnevno uporabo prejel v okviru promocijske akcije Zavarovalnice WIZ (več o akciji si lahko preberete na koncu članka). Ključe avtomobila so mi izročili na deževno četrtkovo jutro. Izredno prijazno osebje zavarovalnice mi je uredilo vse papirje, ter podalo nekaj navodil za uporabo avtomobila. V pozdrav smo si stisnili roke in že sem lahko pohodil na plin te črne, 350 konjske mrcine.

Ford Mustang GT

Hrumeč zvok, ki me je presenetil že ob prižigu V8 motorja, me je navduševal ob vsakem ponovnem speljevanju s križišč. Moč, ki poganja zadnji par koles me je navdala z nekim strahospoštovanjem. Že v prvem ovinku je lepo odneslo zadek vozila, a elektronika je k sreči popravila začetniško napako. Ne voziš vsak dan tako močnega vozila, zato sem nadaljeval z odtenek bolj previdno vožnjo. Povprečna poraba na števcu je kazala 17,2 litra/100 km, veliko kaj ne? Ja, tudi mene je kar stisnilo pri denarnici. V načrtu sem imel vožnjo skozi Ljubljano, a poraba in deževno vreme me je prepričalo, da sem hitro zavil na obvoznico, ter Ljubljano pustil daleč za seboj. Čeprav so bili prvotni načrti usmerjeni v dolenjski konec, sem se napotil v domače mesto. Vožnja skozi Litijo je bila zanimiva, saj se je za tem neobičajnim avtomobilom obrnil marsikateri pogled. V tistem trenutku sem vozil zagotovo najbolj hud avtomobil v Litiji, neverjeten občutek! No, neverjetno pa ni bilo spoznanje, da trdo športno podvozje ni ravno za prerešetane slovenske ceste. Sledil je krajši postanek na domačem parkirišču, kjer se je pokazala mogočnost avtomobila v primerjavi z običajnimi »evropskimi« modeli.

Bogenšperk

Po postanku je sledila vožnja na bližnji grad Bogenšperk, kjer sem zabeležil nekaj posnetkov. V načrtu sem imel posneti nekaj prizorov, a močno deževje kaj več kot nekaj fotografij žal ni omogočalo. Po prijetno zavitih ovinkih sem se odpeljal v dolino, ter se odpravil na relacijsko vožnjo po glavni zasavski magistrali. Ure so tekle hitro in bližala se je ura dogovorjene vrnitve avtomobila. Na enem izmed križišč pred Ljubljano sem preizkusil še malo bolj atraktivno speljevanje z mesta. Kombinacija mokrega cestišča in zadnji pogon je poskrbel, da so se gume zavrtele v prazno. Izklop ESP, ki avtomobil naredi še bolj divjega, zato tisti dan sploh ni bil potreben. Pred vrnitvijo ključev avtomobila pa še postanek na bencinski črpalki. To je bil najbolj boleč del dneva, saj sem tank napolnil z slabimi 40 € bencina. V tolažbo mi je lahko, da sem začetno povprečno porabo znižal s 17,2 litra na 14,9 litra/100 km. Je bilo vredno? Da, užival sem v vsakem zapravljenem centu.

Ford Mustang GT

Zdaj pa še malo več o avtomobilu

Mustang pete generacije se je ameriškemu trgu predstavil leta 2005. Tako zunanje kot tudi notranje oblikovne prijeme povzema iz legendarnih mustangov iz šestdesetih let. Oblika je precej klasična, oglata in prepoznavna daleč naokoli. Testni avtomobil je bil Mustang GT350, ki nekoliko odstopa od običajnih modelov, saj ima nameščene dele, s katerimi avtomobil spominja na slabih 200 konjev močnejši Shelby GT500. Sicer pa tudi model GT ni čisto klasičen Mustang. Po običajnih se loči predvsem po športnem vzmetenju, večjimi pnevmatikami, elektronskim programom stabilnosti, ABS zavornim sistemom in posebnim spojlerjem. Osem valjni motor s 4600 ccm prostornine premore 257 kW oz. 350 konjskih moči. Za prenos moči skrbi 5-stopenjski samodejni menjalnik.

Shelby

V avtomobil vstopamo skozi dolga vrata, ki lahko na ozkih slovenskih parkiriščih pomenijo precejšnjo težavo. V notranjosti postaneš sprva pozoren na trikraki športni volan, za njim pa se skrivata dva modro osvetljena števca vrtljajev in hitrost. Hitrost vožnje je prikazana v mp/h, katerim so dodani tudi manjši številke km/h. Armaturna plošča v kombinaciji črne in srebrne barve je preprosta, pri postavitvi gumbov pa k sreči niso pretiravali, zato so vse nastavitve preproste. Precej izstopa velika ročna zavora, saj se ta v sodobnih avtomobilih počasi umika malim gumbom na armaturi. Sprednji sedeži ponujajo dovolj opore potnikom z malo večjo zadnjico, med tem, ko bi suhi Evropejci v malo bolj atraktivni vožnji lepo poplesavali po sedežu. Pravo nasprotje so zadnji sedeži, saj so bolj kot ne zasilni in ne ponujajo razkošja s prostorom. Naj omenim še za coupe spodobno velik prtljažnik, ki pa tisti dan ni služil svojemu namenu.

Je to avtomobil za slovenske ceste? Ne. Motor je neverjetno požrešen, kar se ob visokih cenah bencina v Sloveniji hitro pozna na osebnem računu. Poleg tega pa je avtomobil velik in okoren, ter s športno naravnanim podvozjem precej neudoben za vožnjo po slovenskih cestah. Da ne omenjam glasnega zvoka, ki bi ob redni uporabi postal kar malce nadležen (osebno bolj uživam v simfoniji italijanskega 12 valjnika). No, če bi vseeno radi »šminkirali« po Portoroški promenadi in vas zgornji razlogi ne ustavijo, lahko točno ta avtomobil kupite tukaj!

Bil je ravno čas, ko sta moja prijatelja uživala na zasluženih počitnicah v Ameriki. No, meni je vožnja ponudila ravno dovolj, da sem se za nekaj ur tudi sam prepustil ameriškemu vzdušju. Vožnje »ameriških sanj« se bom vedno rad spominjal.

Zavarovalnica WIZ je v mesecu juliju organizirala zanimivo promocijsko akcijo. V enodnevno uporabo so namreč ponudili atraktivni avtomobil Ford Mustang GT350 Shelby. Facebook in Twitter sledilci zavarovalnice so se množično odzvali na akcijo, ter si rezervirali sebi najbolj primerne termine. Eden izmed datumov je bil moj, za kar se zavarovalnici WIZ še enkrat zahvaljujem.

Ford Mustang GT

Spremljaj me na facebook in twitter ali sledi instagram profilu @slovenia_auto.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja