Datsun/Nissan 280 ZX

Nissan je bil razmeroma majhen avtomobilski proizvajalec, ko je leta 1960 stopil na mednarodni trg. Vodstvo japonskega podjetja je hitro spoznalo pomen, ki ga športni avtomobil daje ugledu avtomobilske znamke. Tista leta je Nissan že izdeloval serijo malih avtomobilov Fairlady, ki so tekmovali predvsem z angleškimi in italijanskimi roadsterji. Skupaj z Yamaho so oblikovali nov koncept, ki bi posodobil dotedanji mali roadster. A yamahin 2,0-litrski motor ni izpolnjeval pričakovanj Nissana, zato je bil skupni projekt prekinjen. Yamaha je kasneje končala prototip, nakar je v sodelovanju s Toyoto nastal nič manj slavni model 2000GT.

Pri nissanu so tedaj že imeli nekaj izkušenj s športnimi avtomobili, saj so prevzeli podjetje Prince Motor Company, s tem pa tudi avtomobil Prince Skyline, ki ga od leta 1966 naprej poznamo pod imenom Nissan Skyline. Izkušnje prevzeta podjetja so s pridom izkoristili ter ustvarili novo linijo GT avtomobilov, ki je bila elegantna, inovativna, hitra ter relativno poceni.

Nissan 240Z Fairlady

Prva generacija 240Z je bila nared leta 1969. Pripravili so jo v dveh ločenih različicah. Japonski model je nosil tradicionalno ime Nissan Fairlady, poganjal pa ga je 2,0-litrski motor s 96kW/130KM. Ameriški Datsun 240Z je poganjal močnejši, 2,4-litrski motor s 113kW/151KM. Pozneje so prvo generacijo dvakrat pomladili s serijama 260Z in 280Z.

Danes nas bolj zanima druga generacija Datsun/Nissan 280ZX (še vedno “Fairlady” na domačem trgu), ki je bila predstavljena leta 1978. Edina stvar, ki je ostala iz zadnje posodobitve prejšnje generacije, je bil 5-stopenjski ročni menjalnik in 2,8-litrski motor, medtem ko je bil avtomobil oblikovno popolnoma prenovljen ter bolj razkošno oblikovan, da je lahko izpolnjeval vse večje zahteve potrošnikov. Čeprav je bil avtomobil izjemno priljubljen, v prvem letu so prodali 86.000 enot, v Ameriki pa je leta 1979 prejel tudi nagrado z najboljši uvožen avtomobil, so mnogi navdušenci pogrešali športne zmogljivosti prve generacije, ki jih je 280ZX izgubil na račun večjega udobja. Svoj del slave je avtomobilu dodal ameriški igralec in režiser Paul Newman, ki je z avtomobilom tekmoval v eni izmed ameriških dirkaških serij ter aktivno sodeloval v nissanovi promocijski kampanji.

Datsun Nissan 280 ZX

Eden izmed 280ZX, letnik 1979, se prodaja tudi v Sloveniji. Po besedah njegovega drugega lastnika, je bil japonski “Grand Tour” leta 2000 v celoti obnovljen, ima dokumentirano zgodovino za 16 let nazaj in je v praktično originalnem stanju. Na originalnih 14-colskih aluminijastih platiščih dobite tudi zimske pnevmatike. S slavnim vrstnim šestvaljnim motorjem z močjo 153 KM je bilo prevoženih 213.000 kilometrov. Po fotografijah sodeč je avtomobil lepo ohranjen. V notranjosti, ki vas pričaka v rjavih barvnih odtenkih, je nameščen izviren hi-fi sistem v obliki ločenega radia in predvajalnika kaset. Če je avtomobil v tako odličnem stanju, kot pravi oglas, je zanj postavljena precej razumna cena v višini 10.800 evrov. Zainteresirani ljubitelji starodobnih avtomobilov iz dežele vzhajajočega sonca lahko kontakt poiščite v izvirnem oglasu na avto.net

Datsun/Nissan 280 ZX - Ljubljana, Slovenija

Zapis ni vezan na aktualnost izvirnega oglasa. Vir: avto.net
Spremljaj me na facebook in twitter ali sledi instagram profilu @slovenia_auto.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja