Fiat 500X 1.6 City Look

Mali Fiat 500, osvajalec ženskih src, je pobegnil v fitnes, v svoj sistem vnesel nekaj steroidov ter se preoblikoval v elegantnega mestnega križanca. Nekaj podobnega pri fiatu namigujejo tudi v zabavnem TV oglasu.

Na prvi pogled se morda zdi, da si Fiat na področju izdelave mehkih terencev šele nabira izkušnje, saj se je 500X pojavil pozno za uspešnimi Nissan Juke, Renault Captur, ugodno Dacio Duster ali med poznavalci priljubljeno Škodo Yeti. A Italijani imajo kar nekaj zgodovine v izdelovanju malih terenskih vozil. Sprva je potrebno omeniti nepozabno in vsestransko Fiat Pando, ki je iz zagate rešila marsikaterega kmetovalca ali lovca. Na svojo prodajno paleto so pred časom nekoliko na silo vrinili Fiat Freemont, ki pa zaradi preproste menjave značke na bratrancu izpod ameriške znamke Dodge ni deloval prav nič italijansko. Tu je še Fiat Sedici, ustvarjen v sodelovanju s Suzukijem, ki pa je pravzaprav nekakšen neuradni predhodnik 500X.

Fiat 500X

A našteti modeli nimajo veliko skupnega z italijansko oblikovno šolo, zato so torinčani stvari vzeli v svoje roke. Preverjeno terensko tehniko so našli “pri sorodnikih čez lužo”, pri cenjenemu izdelovalcu terenskih vozil in njihovemu novemu modelu Jeep Renegade ter jo zapakirali v lično italijansko karoserijo. Navdih za ključne oblikovne značilnosti so si izposodili pri nadvse priljubljenem kultnem malčku, s čimer želijo Italijani uspešno zgodbo modela Fiat 500 peljati dalje. No, v Sloveniji se naključni mimoidoči, ob pogledu na simpatičen avtomobil, hitro spomnijo naše polpretekle zgodovine ter si mislijo: “ooh, glej kako velik fičo!”

Notranjost je prepoznavno fiatovska, a vsebuje precej osveženih elementov. Praktično nova je dobro pregledna armaturna plošča, volanski obroč, merilniki do sredinske konzole. Sedeže žal ne morem uvrstiti med najudobnejše, razočara pa predvsem povsem trdo naslonjalo za glavo. Notranjost avtomobila je precej prostorna, tako da niti večji potniki ne bi smeli imeti težav s sedenjem. Precej je odlagalnih površin in predalov za shranjevanje vsega, kar sodobni vozniki vozimo s seboj. Veliki prtljažni prostor nam ponuja med 245 (rezervno kolo) in 350 litrov (kit za popravilo počene gume), ob podrtih zadnjih sedežih pa tudi med 910 do 1000 litrov transportne površine.

Za zdaj je 500X na voljo z dvema bencinskima in dvema dizelskima motorjema ter 5-stopenjskim, 6-stopenjskim ročnim ali 10-stopenjskim samodejnim menjalnikom. V testno vožnjo sem tokrat prejel dizelsko različico s 1.6-litrskim motorjem in 6-stopenjskim ročnim menjalnikom, ki premore 88kW/119KM. Prav od te modelne različice Fiat pričakuje največ prodanih enot. Tako kot pri večini konkurence, lahko tudi pri 500X izbirate med bolj urbanim “city look” ali bolj avanturističnim “off-road” paketom, oba pa sta združljiva z doplačljivim štirikolesnim pogonom.

Vožnja s 500X je, tudi po zaslugi odličnega električnega servo volana, mirna in lahkotna. 1,6-litrski dizelski motor se izkaže kot zelo učinkovito orodje za premagovanje strmih klancev ali lahko zagotavljanje najvišje dovoljene hitrosti na avtocesti. Šeststopenjski menjalnik učinkovito opravlja svojo nalogo, pri običajni vožnji pa bi lahko celo pogrešali zadnjo prestavo. Avtomobil ima pri menjalniku vrtljiv gumb, t.i. mode selector, s katerim voznik menja programe vožnje. Na izbiro so samodejni, športni in allweather oz. traction program. Za običajnega voznika je sicer dovolj samodejni program, a se ob izbiri drugih dveh opcij hitro opazi razlika v načinu vožnje. Izbrani program namreč prilagaja delovanje motorja, pogona ter odzivnost stopalke za plin. Športni program zagotovi bolj dinamično in zabavno vožnjo, allweather program pa pogon prilagodi slabšim vremenskim razmeram na cestišču.

Fiat 500X ima vgrajenih (oz. opcijska izbira) kar nekaj zanimivih sistemov za varnost, udobje in zabavo: stabilizacijski ESC, pametni tempomat, spremljanje mrtvih kotov, kamera in senzorji za vzratno vožnjo, zaviranje v sili, opozorilnik zapuščanja prometnega pasu, sistem uconnect za povezljivost s pametnim mobilnim telefonom …

Fiat je s 500X ustvaril dober avtomobil, s katerim so sebi, konkurenci in seveda kupcem dokazali, da so zmožni proizvajati nekaj, kar je dobro narejeno ob tem pa izgleda še izrazito elegantno. Cena testne, spredaj gnane različice s 1.6-litrskim multijet motorjem in ročnim 6-stopenjskim menjalnikom se prične pri 21.900 evrih. Najcenejši bencinski 500X s 1,6-litrskim motorjem dobite za slabih 17 tisočakov, medtem ko je za najdražjo različico potrebno odšteti 32.500 evrov. Avtomobil je malo dražji od neposredno primerljivih Juke, Mokka, Captur, a cenejši od konkurenta s podobno oblikovno miselnostjo: Mini Countryman.

Fiat 500X sem lahko vozil po zaslugi mednarodnega projekta Fiat likes U, ki se letos prvič odvija na Univerzi v Ljubljani. Univerza v Ljubljani je ena izmed 16 visokošolskih institucij v Evropi, ki so se pridružile projektu brezplačne izposoje avtomobilov. Projekt je leta 2012 zasnoval Fiat, v partnerstvu z italijanskima ministrstvoma za izobraževanje in za okolje. Avtomobilski proizvajalec se je tako združil z univerzami na konkreten, preprost in uporaben način, s spodbujanjem priložnosti za mobilnost, študij in zaposlovanje.

Vozila je v brezplačno uporabo predal slovenski zastopnik za Fiat, podjetje Avto Triglav. Študentje lahko izbirajo med petimi avtomobili: Fiat 500C, Fiat 500L, Fiat 500X, Fiat Panda ter Fiat Punto. Kako do brezplačne uporabe avtomobila? Preprosto. Če ste študent Univerze v Ljubljani, se prijavite preko spletne strani fiatlikesu.eu, izberete razpoložljivo vozilo, ga rezervirate in prevzamete pri Fiatovem ambasadorju na Pravni fakulteti Univerze v Ljubljani. Brezplačno ga lahko uporabljate 24 ur ob delovnih dneh ali ves konec tedna, s prevzemom v petek in vračilom v ponedeljek. Rezervacije za vsak naslednji teden se odprejo v četrtek ob 13.30 uri. Za več informacij preveri spletno stran ali uradno Fiat likes U facebook stran.

Fiat likes U - Univerza v Ljubljani

Za ponudbo testnih vozil me kontaktirajte na tadej@voznipark.si in dogovorili se bomo za sodelovanje.

Spremljaj me na facebook in twitter ali sledi instagram profilu @slovenia_auto.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja