Kako uspeti na instagramu?

Instagram je hitro rastoče, izjemno odzivno in vse bolj priljubljeno družabno omrežje namenjeno deljenju fotografij. Mogoče je napačno razumljeno, kot hiter servis za nalaganje neomejenega števila selfijev, a uporabnikom dejansko ponuja veliko več. Možnosti so neomejene, saj se na omrežju združujejo uporabniki, ki jih veselijo najrazličnejša področja. Naj si bo to narava, potovanja, ljudje, živali, prehrana, rekreacija, avtomobili ali povsem običajen osebni pogled na življenje skozi objektiv kamere pametnega telefona. Seveda pa lahko podjetja to priljubljeno omrežje izkoristijo tudi za promocijo lastne blagovne znamke. Naj naštejem nekaj pozitivnih praks iz Slovenije:

Izdelki: @vedno_za, @pivovarna, @modniovitki …
Storitve: @rtckrvavec @popolnapostava, @barplanet …
Dogodki: @odprtakuhna, @ljubno2015, @pivnicaunion …
Hobi: @igslovenia, @slovenia_auto …
ter seveda številni ostali.

Moja zgodba:

V stik z instagramom sem prišel hitro po tem, ko sem si nabavil prvo pametno mobilno napravo, od tega minevajo že 3 leta. Na instagramu sem spremljal nekatere odlične fotografe avtomobilov; t.i. carspotterji so me navdušili nad to vrsto fotografije oz. hobijem. Po pregledu slovenskega instagram omrežja sem hitro ugotovil, da to področje v Sloveniji ni dobro pokrito, zato sem odločil da zadevo zaženem tudi v Sloveniji.

Nastal je profil @slovenia_auto, ki na enem mestu združuje moje fotografije in fotografije avtomobilov ostalih slovenskih instagramerjev. A začetek je bil težak, saj nisem imel nobene predhodne podpore v obliki facebook ali twitter strani. Sledilce sem pričel nabirati praktično iz ničle. Hitro sem naložil prve fotografije avtomobilov in ljudem pokazal vsebino in namen strani. Nabiranje sledilcev se je nadaljevalo s pomočjo všečkanja fotografij, ki so se skrivala pod različnimi slovenskimi hashtagi: #slovenija, #igslovenia, #ljubljana, #maribor, … Dodatno pozornost sem namenil aktualnim dogodkom, ki prinesejo veliko število fotografij: #planica, #pustovanje, #stožice, … Avtomobili so v Sloveniji izredno priljubljeni, zato je številka pričakovano hitro rasla. Sledilcem sem ponudil slovenski avto hashtag #sloavto (ob tem ne smem pozabiti omeniti še dveh: #sloveniancarspotter, #ljubljanacars) in mail tadej@voznipark.si, na katerega lahko še danes pošiljate svoje fotografije. Profil je postajal bolj in bolj prepoznaven, zbirka avtomobilov pa vse večja. Hkrati s slovenskimi sledilci sem pridobil številne prijatelje iz tujine. Seveda ne smem pozabiti omeniti slovenskih carspotterjev, fotografov in sledilcev, brez katerih mi ne bi uspelo ohranjati pestrosti fotografiranih avtomobilov: @markkoscakphotography, @sloveniancarspotter, @zancigoj, @mmarkelj, @straxer, @anejferko in številni ostali, hvala vam. Sledilcev je danes preko 6000, njihovo število pa vztrajno raste.

Svojo instagram stran še vedno uporabljam zgolj kot hobi, a instagram je lahko tudi odlična poslovna priložnost. Preberi v nadaljevanju.

@slovenia_auto

Kako torej uspeti na instagramu?

Odprite nov profil, pozorno izberite ime, profilno fotografijo ter poskrbite za opis. Naložite nekaj prvih fotografij, ki predstavljajo vas oz. vašo dejavnost. Še preden boste pričeli vabiti potencialne sledilce, mora vaš profil že nekaj ponuditi, saj prazna stran ne bo privlačila nikogar. Kot prve prek instagram nastavitev povabite svoje FB in TW prijatelje. Oni bodo morda vaši prvi sledilci. Če imate v ozadju že aktiven facebook ali twitter profil ga dobro izkoristite ter svoj nov promocijski kanal predstavite tamkajšnjim sledilcem. Med njimi se zagotovo skrivajo številni instagramovci. Če ste navdušen uporabnik socialnih omrežji, svoj nov instagram profil sinhronizirajte z obstoječimi omrežji. Šele zdaj se prične tisto pravo delo, nabiranje sledilcev. Všečkajte fotografije s hashtagi, ki so sorodni z vašo ponudbo oz. vsebino. Če se osredotočate na slovenske uporabnike, iščite med hashtagi kot so: #igslovenia, #slovenija, #ljubljana … Ponudite svoj osebni hashtag, ki ga bodo vaši privrženci povezovali z vašo vsebino oz. ponudbo.

Seveda podobne hashtage uporabljajte pod svojimi fotografijami. Mnogi svetujejo uporabo najbolj priljubljenih hashtagov (#love, #selfie, #nature …), a med temi se bo vaša fotografija hitro izgubila, saj je njihova uporaba enormna. Pod fotografijo ne pozabiti pripisati kakšno besedo o tem, kaj fotografija prikazuje oz. ozadje njenega nastanka. Napačno ni niti vprašanje, ki sledilce vzpodbudi v komunikacijo z vami. Preverite sledilce nekaterih največjih slovenskih profilov (@igslovenia, @slovenia_auto, @barplanet, @modniovitki, @popolnapostava) ter z všečkanjem njihovih fotografij opozorite nase. Če vam ni pomembno iz katerega dela sveta prihajajo vaši sledilci, uporabite prej omenjene, najbolj razširjenje hashtage ter pričnite z lajkanjem vsega po vrsti. Dodajajte zanimive geolokacije vaših fotografij, saj vas lahko potencialni sledilci najdejo tudi na tak način.

Maximilian Münch: »Na Instagramu je treba biti zelo aktiven, komunikativen in odziven, če hočeš imeti veliko sledilcev. Skupnost tu namreč šteje skoraj več kot dobra fotografija. Skupaj s številom sledilcev pa seveda raste tudi pozornost podjetij

Pričnite s komentiranjem fotografij ljudi. Nekateri uporabniki so bolj kot na instragramove srčke pozorni na komentarje pod svojimi fotografijami. Vsakdo je počaščen, ko sledilci z besedami pohvalijo njegovo delo. Komentar naj bo preprost, a naj hkrati prevzame pozornost uporabnika. Tudi poznejša komunikacija s sledilci je dobrodošla, saj so ljudje veseli pristnega osebnega pristopa.

Objavljajte pogosto, a hkrati ne prevečkrat. Pogoste objave dajo sledilcem vedeti, da je vaš profil aktiven. Hkrati svetujem čim bolj raznolike in časovno premišljeno postavljene objave. Prepogostih objav s strani enega uporabnika se lahko ljudje hitro naveličajo ter posledično prenehajo slediti. Izgubljanje sledilcev seveda ni v vašem interesu. Sam objavljam eno do dve fotografije dnevno, kar ohranja pozornost med mojimi sledilci. Pomemben je tudi čas objav. Če boste nove objave dozirali v nočnem času ali času služb in šol, ne pričakujte velikega odziva. Pravega efekta boste deležni v poznem popoldanskem oz. večernem času, med peto uro popoldne in deveto uro zvečer. V mislih imejte, da je vsaka objava vidna do tri ure, preden je “pokopana” s strani ostalih vsebin.

Če mislite instragram izkoristiti za nenehno oglaševanje svoje ponudbe, bo vaša zgodba na tem socialnem omrežju hitro zaključena. Bolj kot reklam, bodo vaši sledilci veseli ozadja, ki se dogaja v vašem podjetju. Seveda pa lahko na vsake toliko časa objavite tudi kakšno ponudbo a ne pretiravati.

In seveda za konec, potrudite se pri kvaliteti vaših fotografij. Še posebno pazite na kompozicijo in svetlobo. Instragram ponuja številne možnosti, s katerimi lahko izboljšate vaše fotografije, a vsega pač ni mogoče popraviti. O tem, kako izboljšati vaše fotografije pa pobrskajte po spletu. Fotografskih nasvetov je tam več kot dovolj.

Spremljaj me na facebook in twitter ali sledi instagram profilu @slovenia_auto.

Instragram screenshoot

Koliko Slovencev uporablja Instagram? (osveženo: 9. oktober 2015)

V Sloveniji Instagram uporablja 75.000 uporabnikov (primerjava s sosednjimi državami: Hrvaška: 180.000, Srbija: 350.000.

Uporabniki so glede na starostne skupine razdeljeni na naslednji način:

od 13 do 17 let – 13.000 uporabnikov,
od 18 do 24 let – 32.000 uporabnikov,
od 25 do 34 let – 20.000 uporabnikov,
od 35 do 44 let – 6.700 uporabnikov,
od 45 do 54 let – 1.900 uporabnikov,
od 55 do 64 let – 370 uporabnikov,
starejši od 65 let – 640 uporabnikov.

76 % uporabnikov do Instagrama dostopa prek naprav Android, 24 % pa prek naprav iOs.

Top 5 mest glede na število uporabnikov:
Ljubljana (28.000),
Maribor (8.500),
Celje (3.100),
Kranj (2.900),
Velenje (1.400).

Vir analitičnih podatkov: netokracija.si

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja