Mercedes-Benz G500 4 x 4²

Mercedes-Benz bo na bližajočem avtomobilskem salonu v Ženevi predstavil novo zverino iz družine legendarnih terenskih vozil serije G. Še pred uradno predstavitvijo so ga, v španski pokrajini Andaluzija, ekskluzivno preizkusili novinarji avtomobilskega portala GTspirit.com. V naslednjih vrsticah povzemam njihov obširni članek.

Pri mercedesu ultimativnega novinca opisujejo kot predserijski avtomobil, v resnici pa ga do proizvodnje čaka le nekaj testiranj in homologacija. Odločitev o serijski proizvodnji še ni bila dosežena, a je zelo malo verjetno, da se avtomobil ne bo pojavil na trgu. G500 4 x 4² je naslednji korak v dolgi, 36-letni zgodovini razreda G in sledi neverjeten uspehu G63 AMG 6 × 6, ki je zdaj tudi uradno razprodan. Mercedes z oznako 4 x 4² namiguje na dve razsežnosti, kjer je novi G500 4 x 4² domač: cesta in brezpotje.

Mercedes-Benz G500 4 x 4² prihaja s povsem novim motorjem V8, ki ga poznamo že iz dveh športnikov: AMG GT in C63 AMG. Enega izmed lepše zvenečih V8 motorjev so zaradi emisijskih zahtev nadomestili z manjšim turbo motorjem. Novi 4.0 V8 je v primerjavi s 5,5 V8 še vedno glasen, jezen in pripravljen na popolni napad, a vendarle se opazi manjša jakost zvoka motorja pri visokih vrtljajih. Sicer je to dobra stvar ob daljših vožnjah, a je zmanjša atraktivnost na “uličnih nastopih”, ki jih tako radi izvajajo lastniki takšnih avtomobilov. Po drugi strani je skrb, da vas na vožnji po Monaških ulicah nihče ne bo opazil, popolnoma odveč. Novi 4-litrski motor je precej manjši a učinkovitejši, kar mu omogočata dva vgrajena turbopolnilnika. Motor proizvede 422 KM in 610 Nm navora, kar je dovolj za najvišjo hitrost 210 km/h. Pri njegovi skupni masi 2980 kg sicer ne pričakujemo novega rekorda v pospeševanju do stotice, vendar se avtomobil kljub temu ne sramuje svoje moči.

V osnovi je G500 4×4² sicer precej podoben kot G63 6X6, a je skrajšan za eno os. Da bi dodatno izboljšali vozne lastnosti “Hulka”, kot so ga poimenovali po pregledu prvih vohunskih posnetkih, je bila opustitev ene osi nadomeščena z dvema vzmetema in blažilniki. Podvozje se elektronsko prilagaja glede na način vožnje: udobna vožnja za teren oz. trša pri športni cestni vožnji. Mercedes-Benz poudarja, da sta šasija in pogonski sklop enaka kot pri G500, zaradi česar je avtomobil zelo prepoznaven in enostaven za vožnjo vsakogar, ki je že seznanjen z običajnim razredom G.

Osi so od tal oddaljene za 45 cm, kar je 24 cm več kot pri običajnem G500. To je več kot dovolj za vožnjo po skalnatem terenu ali brodenje po metru vode. Če se po spletu okoliščin srečate s 50 cm visoko skalo, dno avtomobila ščiti robustno, nerjaveče jeklo. Višji blatniki in velika kolesa so omogočila manjši vstopni kot, zato lahko enostavno zapelje v 52 stopinjski klanec. Za primerjavo, običajni G500 omogoča le 36 stopinjski vstopni kot. Osi na G500 4×4² izhajajo iz vojske, kjer so bili testirani v najtežjih pogojih. Posebna izkušnja je vožnja po avtocesti, saj je precej višji ob sicer velikih SUV-ih; Range Rover izgleda majhen. Kabina je na višini tovornjakarjev, ki s strahospoštovanjem strmijo v velikana. Najvišja hitrost je omejena na 210 km/h, vendar jih vozniki, zaradi strogih omejitev niso mogli doseči. Pri 130-140 km/h se avtomobil vozi enostavno in udobno.

V Granadi je voznike pričakalo veliko naravno offroad igrišče. A še preden so se spustili med blato in skalovje, so morali zamenjati platišča in pnevmatike. Mercedes-Benz G500 4 x 4² bo na voljo z dvema sklopoma koles in pnevmatik. Prva, 22-palčni cesta bodo omogočala hitrosti do 210 km/h in dostojne offroad zmogljivosti, medtem ko bodo 18-palčna terenske pnevmatike poskrbele za prave terenske zmogljivosti. Kot se je izkazalo pozneje, je avtomobil, tudi s pomočjo trojne zapore diferenciala, brez enega samega zatikanja, napake ali škode, premagal vse naravne ovire, ki so se znašle na poti.

Avtor izvirnega članka navaja, da je G500 4 x 4² najbolj sposobno terensko vozilo, ki ga je kadarkoli vozil. Kljub temu, da je krajši, lažji in bolj uporaben kot 6X6, ni izgubil svoje ulične ekskluzivnosti. Če bo prišel v serijsko proizvodnjo, o čimer niti ne dvomimo, bo občutno cenejši kot predhodni G63 6X6 AMG, ki je stal slabih 400.000 €. Za G500 4 x 4² naj bi Mercedes postavil za dobro polovico nižjo ceno. Na vprašanje direktorju oddelka Mercedes-Benz razred G, zakaj so se lotili izdelave G500 4×4², je ta podal kratek odgovor: Zato, ker lahko!”

Uradni video

Povzeto po gtspirit.com
Ti je bil članek všeč? Spremljaj me na facebook in twitter ali sledi instagram profilu @slovenia_auto.

Mercedes Benz G500 4x4²

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja