Božična vožnja z muzejskim vlakom

Tokrat o precej drugačnem starodobnem vozilu, ki ga lahko z malce sreče ozrete le na “železni cesti”. December je mesec, ko otroke razveseljujejo trije dobri možje. Svoj lonček pri tem pristavijo tudi Slovenske železnice, ki v vesel decembru organizirajo vožnje z božičnim muzejskim vlakom. Eno izmed ciljnih destinacij je tudi moje domače mesto Litija.

Več o božičnih vožnjah z muzejskim vlakom.

Lokomotiva Borsig 06-018

Lokomotiva izhaja iz serije lokomotiv 06, ki jih je zgradila berlinska tovarna Borsig. Kar 30 lokomotiv je bilo v tridesetih letih prejšnjega stoletja dobavljenih takratnim Jugoslovanskim državnim železnicam. Lokomotive so hitro prevzele vleko vseh vrst vlakov, med njimi tudi znameniti Simplon-Orient Express. Serije 06 je bila zasnovna za hribovite proge zahodne Jugoslavije ter proge v Bolgariji in Grčiji, saj so 600 tonski vlakovni kompoziciji omogočili, da je 1 % vzpona lahko premagala s hitrostjo 80 km/h. Največja hitro lokomotive je bila 85 km/h, kar je več kot zadostovalo takratnim potrebam. Kotli so bili prilagojeni uporabi jugoslovanskega premoga z nižjo toplotno močjo.

Leta 1941, ko je okupatorska vojska zasedla Jugoslavijo, so bile lokomotive zasežene in razdeljene. Polovica lokomotiv je pripadla Nemcem, ki so jih razporedili po progah Južne Štajerske, Hrvaški je pripadlo osem lokomotiv, Italija pa je z delom Slovenije in Dalmacije prevzela sedem lokomotiv. Po drugi svetovni vojni jih je nekaj ostalo v Nemčiji in Avstriji, preostale pa so do leta 1947 v zelo slabem stanju vrnili Jugoslaviji. Jugoslovanske železnice so jih uporabljale za različne naloge še do leta 1974, nato pa so bile umaknjene iz rednega prometa.

V Sloveniji se danes nahajata dve lokomotivi serije 06, ki so v lasti Železniškega muzeja v Ljubljani. Lokomotiva 06-018 se občasno uporablja kot muzejski vlak, 06-016 pa služi kot zaloga rezervnih delov za prvo. Železniški muzej Ljubljana ima v lasti še lokomotivo 06-013, ki pa je stalno posojen razstavni eksponat v železniškem muzeju “Bahnpark” v nemškem Augsburgu.

Vir: Wikipedia
Spremljaj me na facebook in twitter ali sledi instagram profilu @slovenia_auto.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja