Snežna apokalipsa ali 30 cm snega?

Za nami je še en vikend, ko smo preživeli apokaliptično sneženje. Da, prav ste prebrali, apokaliptično. Vsaj tako lahko sklepamo po poročanju nekaterih, predvsem komercialnih televizij. Njihove spletne strani so nas že nekaj dni prej opozarjale na prihajajoče snežne padavine, ko pa je končno zapadlo tistih nekaj cm snega, so se te iste strani dobesedno prekrile s snežno odejo. Na stran so odrinili celo nesojene slovenske zapornike, pozabili na politiko ali na nove prsi slavne ameriške igralke. Sprašujem se zakaj, zakaj vsa ta panika, če je zapadlo tistih 20-30 cm snega, ponekod še to ne. Paniko bi razumel, če bi snežilo sredi avgusta, ko smo sicer vajeni vročih temperatur. A to, da v javnosti sredi zime širijo “snežno paniko”, ne bom razumel nikoli. No, razumem le njihovo željo po pisanju senzacionalističnih naslovov in posledičnega pridobivanja velikega števila bralcev v imenu kapitalizma.

Toliko o medijih, naj se dotaknem še slovenskih cest. Vedno sem bil mnenja, da cestarji dobro opravljajo svoje delo. Cenim njihov večurni neprekinjen trud in obilico potrpežljivosti. Seveda je logično, da v eni potezi ne zmorejo splužiti vseh cest. Čeprav je Slovenije mala, ima ogromno cest. Le pomislite, koliko različnih poti vodi v vaš kraj. Rad bi videl junaka, ki bo splužil vse te ceste v trenutku. Ljudje morajo razumeti, da cesta sredi najmočnejšega sneženja ne mora biti kopna kot takrat, ko pripeka najhujša poletna vročina.

Velik del odgovornosti leži na voznikih. Vsak, ki si lasti vozniški izpit, mora biti pripravljen na spremenljive vremenske pogoje, tudi na sneg. Če tega ni zmožen, naj ostane doma, ter si po hitrem postopku rezervira tečaj varne vožnje, kjer bo do naslednjih padavin pridobil potrebne izkušnje. Potem je tu oprema avtomobila, ki mora zadostovati prometnim predpisom. Seveda so najpomembnejše pnevmatike, ki so edini stik vozila s cestiščem. Vozniki, ki na svoj avtomobil niso namestili ustreznih pnevmatik, naj raje ostanejo doma ali uporabijo javni prevoz. Več o predpisani zimski opremi in nasvete za varno vožnjo po snegu lahko preberete tukaj.

Naj nadaljujem z avtocesto, t.i. sodobna prometna žila 21. stoletja, ki pa se hitro zabaše, ko na zasnežen klanec zapeljejo slabo opremljeni tovornjakarji iz tretjih držav. Morda se sprašujete, zakaj ti ljudje ne mislijo na svojo varnost. A žal ta ni vedno v njihovih rokah. V želji po dobičku jih delodajalci pogosto ženejo, če je potrebno, tudi preko pravil in človeških zmogljivosti. In zato imamo DARS, da s svojo močjo, ki jo ima nad slovenskim avtocestnim križem, pravočasno izloči tovornjakarje. Na voljo imajo vso potrebno infrastrukturo: informacijske portale, radijske zveze, cestninske nadzornike (dodatno delo, kot je le pregledovanje uporabe vinjet, jim ne bo škodilo)… Potrebne je malo več želje po izboljšanju razmer in rezultat je tu.

Ob sneženju je potrebne več strpnosti, medsebojnega sodelovanja in samodiscipline. Vsekakor pa so odveč novinarke v visokih štiklah, ki dobesedno iščejo neočiščene odseke cest in preko kamere lajajo nad “lenimi” cestnimi službami. Kamero lahko danes prižge vsak, poprijeti za lopato in pomagati v skupno dobro vseh, pa je očitno postalo že pretežko.

Ti je bil članek všeč? Spremljaj me na facebook in twitter ali sledi instagram profilu @slovenia_auto

Renault Clio

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja