Volkswagen Karmann Ghia

Italijanski oblikovalec Luigi Segre je pod svoj “kirurški nož” zapeljal ljudskega Volkswagen Beetle ter ustvaril privlačni športni coupe za vse voznike, ki so želeli izstopati iz sivega povprečja.

1961 Volkswagen Karmann Ghia - Mirna, Slovenija

Volkswagen Beetle je bil v petdesetih letih prejšnjega stoletja ključni avtomobil pri motorizaciji nemškega prebivalstva. A po vojni se je življenjski standard Nemcev hitro dvignil, zato je vodstvo Volkswagna predlagalo izdelavo avtomobila, ki bi zadovoljil tudi zahtevnejše stranke. Razvoj so prepustili nemškemu izdelovalcu karoserij Karmann, ta pa je oblikovanje zaupal spretnim rokam italijanskega podjetja Ghia. Avtomobil s kodnim imenom “type 14”, ki so mu nadeli imeni obeh podjetji vključenih v projekt ter dodali VW značko, se je trgu prvič predstavil leta 1955. Požel je neverjeten uspeh, saj je v prvem letu prodaje zbral več kot 10.000 naročil. Coupe verziji se je leta 1957 pridružil še kabriolet. Leta 1961 je volkswagen “type 14” oblikovno, tehnično in motorno posodobil v “type 34”. Proizvodnjo se je nadaljevala vse do leta 1974 ter končala z okoli 445.000 izdelanimi avtomobili obeh tipov in karoserij.

Model Karmann Ghia so bolj kot pravi športni avtomobil tržili kot eleganten, z 2+2 sedežema pa tudi praktičen avtomobil. Njegova motorna ponudba je sledila razvoju Volkswagen Beetle, na koncu pa so ponudili najmočnejši 1,6-litrski motor s 45kW/60KM (type 14).

Volkswagen Karmann Ghia sem ujel na letošnjem srečanju starodobnih vozil v dolenjski vasici Mirna. Po registrski oznaki sodeč, je bil avtomobil izdelan leta 1961 ter pripada prvi različici s kodnim imenom Type 14. Pohvale lastniku za izjemno lepo negovan avtomobil ter njegov prispevek k ohranjanju tehnične dediščine.

Spremljaj me na facebook in twitter ali sledi instagram profilu @slovenia_auto.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja